تعمیر یخچال


تعمیر یخچال کار هر شخصی نیست و باید آن را به متخصص بسپارید. یخچال شما اسباب کار خانه است که در تمام طول روز، تمام شب، با پشتکار مواد غذایی را خنک یا منجمد نگه می دارد. بنابراین جای تعجب نیست که هر از گاهی مشکلاتی پیش بیاید.

یخچال یکی از معدود وسایلی است که در خانه شما به طور مداوم در روز یا شب کار می کند و غذای شما را سرد نگه می دارد. اگر در نظر بگیرید که یک یخچال چقدر باید کار کند، در واقع بسیار شگفت انگیز است که آنها به ندرت خراب می شوند. در موارد نادری که یخچال شما از کار می افتد، ممکن است با هزینه تعمیرات بالا و هزینه جایگزینی تمام مواد غذایی از دست رفته مواجه شوید. نترس! این مقاله اینجاست تا هر آنچه را که باید در مورد تعمیر یخچال فریزر خود بدانید را به شما بگوید. ممکن است تعجب کنید که بدانید تعمیرات در واقع بسیار آسان است و فقط به دانش کمی در مورد دستگاه و کمی صبر نیاز دارد. بیایید با برخی از اطلاعات اولیه شروع کنیم.

علامتی را که یخچال شما دارد که تعمیر یخچال ضروری هستند عبارتند از:


سر و صداهای بلند

اگر یخچال شما صداهای خراش دادن، ساییدن یا کوبیدن می‌دهد، این می‌تواند به این معنی باشد که فن کندانسور یا اواپراتور مسدود شده است. صدای کلیک، ارتعاش یا وزوز نشان‌دهنده مشکل یخ‌ساز است، در حالی که صدای تق تق می‌تواند به این معنی باشد که دستگاه خیلی نزدیک به سطح دیگری است، یعنی همسطح نیست یا دارای یک ظرف تخلیه شل است. اگر صدای زمزمه یا وزوز بلندتر و بلندتر شود، ممکن است کمپرسور از کار بیفتد.


غذا خیلی سریع فاسد می‌شود

اگر متوجه می‌شوید که مواد داخل یخچال خیلی زودتر از آنچه باید فاسد می‌شود، یا متوجه شده‌اید که یک نوشیدنی زمان بیشتری برای سرد شدن دارد. یخچال احتمالا در حفظ دمای مناسب با مشکل مواجه است. دمای نامناسب معمولا به افزایش مصرف انرژی مربوط می‌شود. در نتیجه هم پول بیشتری برای تهیه مجدد غذا هدر می‌دهید و قبض برق بیشتری را نیز پرداخت می‌کنید.


فریزر یخ‌زده می‌زند

یکی دیگر از علائمی که نیاز به تعمیر یخچال دارید این است که فریزر یخچال یخ می‌زند. محفظه فریزر همیشه باید زیر صفر باشد، اما طبیعی نیست که همه چیز در آن با یخ پوشانده شود. می‌توانید یخ زدایی فریزر را برای حل مشکل امتحان کنید، اما اگر مشکل دوباره تکرار شد، احتمالا مشکل کنترل دما وجود دارد که باید برطرف شود. اگر بعد از یخ زدایی چند روز بعد دوباره متوجه یخ زدگی شدید، با یک تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.


یخچال نشتی آب دارد

یکی از نشانه‌های نشتی آب، تجمع یخ در کنار یا پشت دستگاه است. این مسائل می‌تواند منجر به آسیب یخچال شود. نشتی یخچال اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بنابراین یک یا دو بار در سال اطراف و زیر آن را بررسی کنید. اگر متوجه آب روی زمین نزدیک دستگاه شدید یا پس از جابجایی آن برای تمیز کردن زیر آن شدید، بلافاصله با تعمیرکار یخچال تماس بگیرید.


پشت یخچال داغ است

پشت دستگاه معمولا گرمتر است، زیرا موتور در آنجا قرار دارد، اما اگر گرمای بیش از حد وجود داشته باشد، مشکلی وجود دارد. کویل‌های یخچال برای جلوگیری از انتشار گرما عایق‌بندی شده‌اند، بنابراین احساس گرما به این معنی است که کویل‌ها باید توسط یک تعمیرکار بررسی شود. اگر یخچال شما در شرایط خوبی قرار دارد، کویل یا موتور را می‌توان تعویض کرد.


موتور همیشه در حال کار است (یخچال خاموش نمی‌شود)

با توجه به نیاز به تنظیم دما، موتورهای یخچال روشن و خاموش می‌شوند. مگر اینکه در را مکرر باز و بسته کنید، موتور نباید همیشه روشن باشد. کار مداوم با حداکثر سرعت می‌تواند آن را بسوزاند و یخچال شما را خاموش کند.


قیمت تعمیر یخچال چقدر است؟

یخچال‌های از قطعات متفاوتی تشکیل شده‌اند، و هزینه هریک از این قطعات بر قیمت تعمیر یخچال اثرگذار است. از جمله این قطعات می‌توانیم به

  • ترموستات
  • کمپرسور
  • آب‌سردکن
  • برد یخچال
  • تایمر
  • موتور

اشاره کنیم. این مورد را هم در نظر داشته باشید که قیمت تعمیر یخچال قدیمی، به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز برای تعمیر یخچال در بازار، با یخچال‌های ساید بای ساید، معمول و جدید متفاوت خواهد بود.


تغییر اگر تعمیرکار یخچال به محل سکونت شما نزدیک باشد، معمولا هزینه ایاب ذهاب به هزینه تعمیرات یخچال افزوده نمی‌شود. اما اگر لازم باشد تعمیرکار یخچال برای عیب‌یابی دستگله به منطقه دیگری از شهر مراجعه کند، احتمالا مبلغی را به عنوان هزینه ایاب و ذهاب را دریافت خواهد کرد. در هرحالت، شما می‌توانید پیش از توافق نهایی بر سر تعمیر یخچال و هزینه‌های آن، این مورد را بررسی کنید.


تعمیر یخچال

چگونه یک یخچال را تعمیر کنیم

تعمیر تخصصی یخچال فریزر آلبرت


[ بازدید : 12164 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 2 اسفند 1400 ] [ 16:56 ] [ م.صمدی ]
ممدوح1400/12/8 ساعت 11:44
خیلی عالی بود ممنون
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]